söndag 17 maj 2015

Söndasnöje

Igår stod ben på schemat och hade ett jäkla bra pass, så jävla skönt att inte behöva stressa sig fram genom passet , hålla god takt och göra nån bonusövning for fun.
kände dock av lite i ryggen när jag körde böj, så vågade inte köra så hårt där, men fick komplimang för riktigt snygga böj, vilket kändes super då jag haft problem med att få till de förut.
men känner att jag har stabiliteten i kroppen och att hålla bra rygg och bål, lite att jag kan tippa fram på tårna , men de SKA väck, jag ska bli en stabil grodböjare .
kände även på lite med fronböj, vilken jag kan va lite svag i , i överkroppen, jag vill gärna skjunka ihop och framåt neråt me armarna om jag lastar på lite tyngre, men även det gick skit bra igår och kände mig stark.
har för den delen fått inlagd specefika magövningar i mitt träningsschema, vilket jag inte kört förut, så man kanske kan säga att på kort tid har jag märkt en bättre styrka i bålen och att jag orkar hålla upp kroppen mer nu än förut.
keep it coming little sixpack, du ska få skina en dag du me,

Hej hopp för skitig spegel  men ett par regäla spiror 


fredag 15 maj 2015

skitgrisen fick till ett armpass idag, Halleluja

de har vart en jävla bra start på denna långhelg.
igår softa jag och tog tag i tvätten, som vanligt väntar jag ju alles för länge med att boka så vi pratar en typ 3 stora ikeakassar, sånt jävla grovt ilandsproblem , då mer än hälften av garderoben fortfarande är full av kläder och jag har aldrig kläder att ha på mig...
men med tvätten gjord så är helgen lugn, har bara träning och mat att bry mig om. Reflektion över veckan som gått och försöka tänka framåt.
veckan som gått har vart sämre än första veckan, de har vart jätte svårt att få i mig mat när jag redan är mätt, och jag har inte varit på topp i kroppen under veckan, feeling a bit under the weather so to säga, men PEPPAR för i fan i trä asså, tänker inte lägga mig sjuk när Grekland är så jävla nära. PUNKT.

För övrigt så vart de armar och axlar idag och lite flåsträning på 4 km, så sjukt jobbigt att springa när jag får pump i bena, i knäna typ. jävla konstig känsla de där. 
igår hade jag lite sämre självbildsdag och kände mig rätt låg, 
det tar lite på psyket de här,
har så himla svårt att komma in med tankarna om att jag gör rätt som äter mycket för de mål jag har, men samtidigt så spelar huvut mig ett spratt och gamla demoner dyker upp, försöker vända allt åt andra hållet och skapar nån form av redigt dålig självbild och spegelbild.
men det är tur att jag vart med förr i dessa tankar och svängar så jag vet att imorgon är de en annan dag och då kommer de va annorlunda, och voilá (eller hur man stavar de) så vart de bättre idag.
kände mig dock liten och klen på gymmet idag så fick köra toaselfies, Jag vill inte lägga ut de här bilderna, för att mitt huvud är lite cp just nu som sagt, men jag tänker också att det här är min resa, de här är min grej, jag ser ut så här och jag är i en process till nånting annat. och bara för att man tränar så ser man inte ASBIFF ut med 4% kroppsfett. 




För övrigt så  är de kaos i mitt hem just nu.. och jag ORKAR INTE TA TAG I DE!!
JAG ÄR LAT
de här är en bild från mitt förråd och min lägenhet ser i princip likadan ut fast med en säng nånstans där också..RÖVARSEL va jag hatar att ta reda på efter mig själv och mitt jävla "ska bara"
nån borde ge mig en hörvvel varje gång jag säger så.
SKÄMS JULIETTE!!!

torsdag 14 maj 2015

lolcats och greklandsresan

en bra sak som är bra med mig är att jag alltid tycks börja i hel fel ände, ska städa lägenheten lite lätt, vi börjar med att städa källaren, sen kanske vi kan ta trappen upp till källaren på samma gång, sen kanske vi kan börja med att plocka bort dom dr påsarna i hallen och ställa dom vid dörren, men titta där, en låda? på den hyllan? va näää...måste sortera de där, så där kan de inte se ut, *reser mig upp och bara råkar få en glimt av garderoben* MEN HERRE GUUUD!! så där kan de ju inte se ut, måste sortera den också, enligt storlekshäng, långa kläder till vänster och kortast till höger...hmm.. börjar känna mig lite hungrig här... bäst att laga mat.
matkoma
bäst att lägga sig två sekunder på sängen bara.

inser att jag inte har städad lägenheten alls utan att den är mer kaos än när jag började, halvsorterat och allt slängt på golvet.
jorasåatteee, man kan ju de här med att städa, de är ju min grej.

men de BLIR bra i slutändan det är bara dom första timmarna som jag spårar helt på och går bananas med adhd och STD skulle jag skriva, men de är ju nått helt annat än OCD som jag skulle skriva, och googla om ni inte fattar skillnaden, helst lol cat ocd , de e fin humor de.
men du mamma har kanske lite olik humor än lolcat, så du får vänta med närmare förklaring till vi pratas vid.

för övrigt är de nu 11 härliga dagar kvar tills att jag reser till Grekland med syskon och mamma, trångt och härligt ska de va, 6 personer i en liten tvårummare, och två som snarkar så öronen blöder.. dom får dela rum, de är sen länge bestämt, fast jag kanske går ner till receptionen och bha "ett enkelrum tack, eller en skrubb, vad som helst" efter två nätter.
jag vet väll hur de där är, åkte med mamma och tre systersöner, dom hade bestämt vi skulle tälta på vägen ner.
mamma somnar först....
vid halv fem på morgonen tar jag bilnycklarna och går och lägger mig i bilen, halv sju knackar de på fönstret, vem står där om inte mamma , och säger, jag har inte kunnat sova på hela natten.
NÄ JAG HÖRDE DE; DU HÖLL MIG VAKEN MED DITT "JAG HAR INTE SOVIT EN BLUND SNARKANDE"

de ska bli så mysig resa så


på tal om lolcats

måndag 11 maj 2015

I-lands problem med för mycket mättnadkänsla

passet idag va typ halvhjärtat, ville mest slänga in handuken och gå hem.
hade bröst på schemat idag och mja, de vart som de vart, försökte hitta fokus och kontakt och de gick så där.
sprang 4 km före passet, kändes relativt lätt, jag har haft de jobbigare kan vi säga, som den där gången jag skulle springa 3 km rundan i elljusspåret och såg jesus kristus med hela änglakören mitt i spåret, döden va nära . 
en sak att springa på löpband, de är ju enkelt, men 1 mil på löpbandet är typ 5 km utomhuslöpning. så mina 5 km på löpbandet är 3 km me dödslängtan i spåret för mig haha 

HUUUUUUR som haver, löpning, den gick bra, sen var de lite tuttar och lite axlar.

Tror jag gjorde nått galet föra veckan med matlådorna om jag har vägt fel eller liknande, för matlådorna idag va hemska, jag har aldrig tryckt i mig mat som jag gör nu och jag är så mätt att jag har ont i magen och fortfarande har jag ett mål kvar... 

I-LANDS PROBLEM "hej jag klagar på att jag är mätt" 



14 dagar kvar nu till Grekland och ön Korfu <3 och här är min familj samlad medans jag bloggar! bästa myset som finns! 

Inlägg från den andra bloggen

samlar ihop dom inläggen här, varsegod

(bytte alltså bloggsida ett tag, men kände mig inte hemma på den så jag fortsätter här istället )


första veckan avklarad

då har första arbetsveckan gått , det har gått väldigt bra tycker jag, mycket bättre än väntat, jag har vägt maten och Wätit mina matlådor som de va bestämt . 
men tycker att de vart lite krångligt och ska försöka göra de lättare till nästa vecka. jag har ju ett jävligt litet kylskåp så får inte plats me klara matlådor för en hel vecka där inne, löste de istället så att jag fixar nästa dags matlåda på kvällen, och har middan i frysen.
men nästa vecka ska jag göra tvärtom, att jag har väger upp middan när jag ska käka de, och sen att jag gör klar matlådorna för 3 dagar och sen göra likadant igen.
det kommer nog bli lite bättre och mindre arbete på kvällen. jag hoppas iaf.



matlådor för en dag på jobbet, lunch 1 och 2 och en liten efter jobbet.


och för att dra upp träningen lite så är de defenitivt en högre växel, helt annorlunda schema än vad jag brukar köra, de har vart rätt konstigt att följa ett schema men si och så många set och repp, är van att göra mina egna val, men därimot känner jag mig mer självsäker på gymmet, för de känns som att jag inte bara går dit och lallar utan att jag faktiskt har en tanke bakom de hela. ett litet mål. och de hjälpte mitt huvud att komma på rätt köl.
för övrigt så en annan sak jag märkt under veckan är hur bra min mage mår, jag brukar få balongmage flera gånger per dag och ha jätte ont, men hela den här veckan har jag bara haft 2 insidenter, och de va första dan och sen igår innan gymmet.

så idag är de ben, ska åka in till stan och träffa min vän och sen till träningen, idag är de ben. 





Imorgon smäller de.

okej, sista dagen innan de sätter igång, dagen till ära har bestått utav food prepp och tvättstuga, alltså en fullspäckad söndag och k.a.o.s
mitt lilla lilla kök såg ut som en smärre krigszon. byttor ÖVERALLT och mat på alla ställen utom väggarna (som tur va)
men nu är de lagat för hela veckan och förberett.

tycker dock att de ser ut att de va mindre i matlåderna än vad jag brukar få i mig på en dag. men är jag fortfarande hungrig under dagen så får man ju ändra på nått. men de ska bli skit spännande och jag är taggad.
Det hänger ju på mig, det min tävling mot mig själv och jag ska vinna. 
och återigen, "tävlingen" är emot mitt huvud och tänkande där jag ska försöka att förnya och förbättra mitt tänkande kring mat och träning.
alltså att t.ex sluta godkänna dåliga ursäkter hela tiden och tänka mer långsiktigt. och det är där coachens roll finns, att stötta mig, vägleda mig och få mig att tänka om , påminna mig om varför jag ville de här.
allt handlar om att vara förberedd för att klara det.
Och det bästa är att jag tror på mig.
så jag  förbereder mig genom att gå igenom stadierna att allra första perioden kan vara dunder för att sen dippa och till slut lätta.
För att skapa nya rutiner är svårast.

Men Hejja Mig 




Möte med coach

idag va de möte med coachen, allt såg super spännande ut .

är nerbäddad och suger på carlsberg export medans jag försöker få ihop i huvudet hur jag ska få ihop allt.
jävla mycket mat och matlådor som ska göras och jag har inte direkt största köket så att säga (läs kokvrå med halv kylskåp)
men de ska nog gå, får riva väggen in till grannen och sätta in större kök och kylskåp bara, men det ska nog gå bra med ett rum mindre för dom.
 man ska inte vara girig !! 

jag är taggad till att se hur de här kommer gå för lilla mig, men jag ska verkligen ge de mitt bästa. och de känns bättre när vi har pratat om målet, och det är inte mer komplicerat än att vara bättre än jag va igår och vara bättre än vad jag va förra veckan.
keep it simple med cirka 2,2 kg mat om dan och hård träning haha vad är livet på en pinne lixom 

söndag 10 maj 2015

squats are my best friend



hade benpass igår
och fortfarande träningsvärk sen sista benpasset, tog typ en halvtimme trekvart innan jag var uppvärmd och slutade krampa i musklerna. körde lättaste vikterna EVER och fortfarande kändes de som att de va de tyngsta.
men de vart bra till slut och körde lite böj som avslut.
kan inte beskriva hur fint de känns att jag äntligen lärt mig att böja, det har vart katastrof.
Har inte kunnat komma ner alls och stått fel, har inte lyssnat på råd jag fått, utan hängt upp mig på dålig lärdom av pt:n jag hade i början av min så kallade "träningskarriär".  
men köpte mig ett par lyftarskor, lyssnade på tips jag fick från dom runt om mig, och körde några gånger stående utan vikter mot en vägg och böjde och hittade tillslut rytmen och rätt position. 
videon som är med dom fläckiga byxorna, som ni ser, värdelös squat, kommer ingen stans, ryggen kan inte hålla och knäna går ihop, katastrof.
det va pinsamt att böja då, och det är pinsamt att titta, men å andra sidan känner jag att jag tar det som en lärdom, att man kan inte vara bra på nånting om man inte lär sig först.

idag är det vilodag, ska veckohandla och fixa med matlådorna, förbereda för veckan och sen är det bara att köra igen. är taggad för en ny vecka med nya mål.

nu kör vi! 

lördag 28 februari 2015

jag är en body builder, större än din mamma

är inne i värsta bästa flowet nu när de kommer till min träning, känner mig stark och ser markant skillnad på styrka sen efter nyår nånstans, vad de nu beror på.
om det är maten eller huvudet som styr.
har filurat lite i vad som hänt, och de ända jag kan komma på är att jag försöker att äta mycket mer vegetariskt och veganskt, och mindre gluten, sen är de nog bara huvet som ändrats.
nya träningsmodet för mig har blivit mjukiskläder på gymmet, så jävla gött, jag vågar ta i ännu mera än förut och jag har mer....svårt att förklara känslan, men typ sting i kroppen, mera känsla för träningen och en ny tid för peppning har kommit.
jag har läst och lyssnat väldigt mycket om träning den senaste tiden, och fått flera uppvaknanden och nya tankegångar.


Jag hejjar på mitt lag och mina nya mål. 
att prata mindre och göra mer 
det är så man når sina mål
och folk som inte kan träning kommer alltid vara negativa till din tankegång och din vilja att utföra DINA saker i DITT liv
jag var likadan till att kasta ur mig saker som jag inte visste ett dugg om när jag inte tränade.
men det är annorlunda nu, för jag kan mer, jag har läst mer och förstått mer.
jag har tagit mig till en nivå i träningen som ingen i min direkta omgivning har tagit sig till och det är okej. jag tycker om dom ändå.

men läs nu för bövelen inte för seriöst, kolla klippet istället 


tisdag 24 februari 2015

Dravvel

Jag har länge  vart superirriterad på min träning, att jag aldrig känner mig nöjd, att jag känner att jag hoppar över och glömmer övningar. Att jag snabbt kan känna att "gäääsp, äsch, nu är jag nog klar".
Så jag bestämde mig för att kludda ihop ett litet schema för gymmet, och första passet för de va igår, rygg och axlar, men jag har så svårt att inte stressa, och min kompanjon på gymmet har haft jätte ont i ryggen, så vi körde varsitt pass, och när han va klar, va jag inte klar, så jag började stressa och hoppa över, inte okej juliette!!!
Idag ska jag göra annorlunda, hela passet, UTAN stress.
De blir framsida ben och mage
Måste börja träna magen lite mer så jag får nån buckla där under som kanske tittar fram mot sommaren.
Annars da, de är kaos i livet för övrigt, men försöker verkligen hålla en god jämn nivå i vardaslivet, tunga grejjer sker i min familj nu och det är svårt att hålla en jämn nivå på allt. Men jag försöker göra de bästa av situationen.
Alkt gör bara att jag är så förbannat trött och så jävla förvirrad, kommer inte upp på mornarna och är seg hela dagarna, glömmer bort viktiga saker och förhalar in i de sista, och sen står jag där med tusen gånger mer stress än innan.
Men de ska väll va ett slut på de här med.
"simma eller sjunk" som mange sjunger i sin låt. (sök spotify)
Det är min ledsång dessa veckor.

söndag 8 februari 2015

provar första videobloggen da

Benpass igår och träningsvärk idag.
Hade ett super bra pass tyckte jag, har haft svårt att köra själv den senaste tiden då jag vant mig vid att alltid ha my partner in crime with me, 
my brother from another mother
som är duktig på att puscha mig och se till att jag inte slackar för mycket. 
men tror han börjar tycka att det inte är så roligt längre då jag börjar komma ikapp honom i styrka ^^,
fast och andra sidan puschar de honom att prova tyngre vikter också så de går väll jämt upp. 
nått han har lärt mig är att när de känns tungt och som att du inte klarar nå mer, så gör du några till efter de. och sen en till.



gårdagens pass va superskönt, ska fan helt byta gymkläder, hade mjukisbyxor, hoddie och kepa på mig, as gött, 
gick lite mer än en halvtimme i lutning (7 och 10) och hastighet 7 
körde lite ben curl framsida baksida 5-6x15 på 35 kg
sen djupa benpress på 160 kg typ 8 x 12-15 
och sen raka marklyft 5x10 på 50 kg,
 
jag är ju sämst på att vara konsikvent på att räkna, jag känner att jag behöver inte riktigt den, jag brukar börja räkna när de börjar kännas förjävligt, fem till och sen en till. eller räknar baklänges från de talet jag ska prestera, men vissa set känns lättare helt plötsligt och då kan jag ju köra nån till än vad jag räknat med.

här kommer en flummig video


video

lördag 24 januari 2015

sjukstugan är typ slut

Ja men dåså, då ska jag skippediduda ut genom döra och känna friskluft.
känner mig mycket bättre , de e bara lite hosta som ligger kvar men den ska nog överleva dagen. Hostmedecinen ska göra sitt hoppas vi på.

hade fredasmys igår jag och mitt zoo, firade med tacos, glass och två folkisar, även en liten semla slank ner.
har läst i tidningar flera dagar rad nu om "den nya revolutionerande wrap semlan" (som jag inte tänker äta, för jag äter mina med varm mjölk #kattunge , ) så när semlan stod där i butiken som Lucia kommer in i ett mörkt rum, kunde mina hungriga magar inte blunda och tacka nej, jag va som Eva inför förbjudna frukten, i had my hallelulja moment so to speak

fast...jag vart typ besviken, för här har jag gått och längtat och längtat i vintermörkret till semeltiden ska börja, och i mina unga 20 åriga år va jag tjock och kallades för 2-pack för jag tryckte 2-pack semlor själv =( hahaha 
MEN, de smakade inte lika gott den här gången, så jag hoppas semla fram tills fettisdagen kommer skridandet. 

Jag köpte även lite tulpaner igår för att liva upp i vintertiden, fick lite inspiration av en kompis på insta, de såg så vårigt och fint ut, tio minuter i vas här hemma och dom rosa va fullt utslagna. 



Nu ska jag ta mitt bleka jag utanför dörren och hoppas på att jag inte blåser bort, de ser ut att vara friska vindar ute.




fredag 23 januari 2015

Hejja mig

Idag känner jag mig hungrig, de är ju nånting jag inte känt alls den här veckan.
De borde ju kunna räknas som en bra grej.
Så självklart ska jag fira de med att äta...men vad... kanske lite makaronipudding?? 
är det bara jag som tycker att det kanske är en av dom bästa rätterna som finns? 
Purjolök, halomi makaroner ,massa kryddor och sen matlagningsgrädde. enkelt och svingott.

Kanske man t.o.m kan ta sig ett litet träningspass i helgen.
ett lugnt och stillsamt pass, sånt där pass som jag är superdålig på att ta, slutar alltid med att jag tar i för mycket = det är tungt när jag är för stark för mitt eget bästa haha 

Jag funderar på att göra ett schema på mina pass, bara övningar och inga set, de får jag ta för hur jag känner mig , som det är just nu så har ju "typ" ett schema i huvet jag går efter, men jag tänker att jag kanske kommer se en bättre utveckling om jag vet att jag har "dom här" övningarna jag ska göra genom ett pass, och typ säga minst 5 set på varje, jag ponerar bara runt lite nu. 
funderar även på att göra upp lite krångligare 3 veckors schema, med fler rep 1;a veckan (12 st) och färre 2:a veckan (8 st) för att sluta på 5-6 rep på 3:dje veckan och sen börja om på v.1 igen,
Tycker de verkar som en skön grej att köra, då blir de inte lika samma lika heller varje pass, utan att man kommer köra mer basövningar på v.3 t.ex och v.1 har man kanske fler och nåra isolerande övningar. 

blä, sämst att skriva om träning och ligga i sjukstugan, vart ju astaggad på att lyfta lite skrot nu.

SOOON soooon

ca 1½ år gammal bild, ungefär 10 kg tyngre nu 

onsdag 21 januari 2015

Sims och sjukdagar

Jag mår så ofantligt bra just nu,
Ni vet, hostar och nyser, kan inte andas och orkar knappt gå på toa.
Jag tillbringar mina dagar den här veckan med att vara sängliggandes och spela sims, jorasåattee, min sims slampa "Silla von Ekenstam" har redan legat me fyra pers, har ett särboförhållande med en kille och håller på att bli trädgårdsmästarnas mästare.
Skulle döpt henne till Slampan Von Trekant istället.



Annars så tog jag en sakta promenad fram och tillbaka till kärrtorp idag, tänkte att lite frisk luft är ju alltid bra, men herre gud va seg jag blev efter, tog på alla krafter jag hade, ingen Jedi i mig heller "may the force be with you" .
passade även på att gå till apoteket och köpa hostmedecin, då de känns som att jag inte har nå lugnor kvar,
 köpte en sån här "naturläkemedel" för 149 pix, nån seg jävla smörja som smakade timjan och tandkräm i ett, verkade vara bedövningsmedel i den också då känseln i tungan försvann en sväng, men de hjälpte fan bra, hostar inte lika mycket.

mer uppdatering än så här bjuds de inte på idag.
nu ska jag värma på tomatsoppa

tack och hej leverpastej